W listopadzie 2021 roku powstał mural poświęcony
kobiecej przyjaźni i siostrzeństwu. Ozdobił on siedzbę pończoszniczej firmy Fiore przy ulicy Kopernika 53a.
Dwie kobiety stoją na tle kwiecistego tła. Sposób przedstawienia
postaci nie pozostawia złudzeń – kobiety są dla siebie wsparciem
i łączy je więź. Są
ucieleśnieniem wizji świata stworzonego przez kobiety i dla kobiet,
subtelnego, pełnego wsparcia i kobiecej solidarności.
„Kobiecość
i siostrzeństwo, wokół tych zasad zbudowana jest filozofia naszej
marki, a projekt muralu znakomicie te wartości oddaje” –
wyjaśniała Agnieszka Mantusz, właścicielka marki Fiore.
FIORE
to łódzka marka specjalizująca się w produkcji rajstop, pończoch
i skarpet od 1998 roku. Zespół współtworzący markę składa się
w 70% z kobiet, a kobiecy punkt widzenia to klucz, który marka
wykorzystuje interpretując modę i pojawiające się trendy.
(źródło: https://easyfiore.com/pl/)
Nowy
mural w Łodzi to efekt współpracy marki FIORE, na której
siedzibie przy ulicy Kopernika powstał mural, a także Fundacji
Urban Forms. Zaprojektowali go i wykonali artyści związani od lat z
Łodzią: Martyn Gill i Paweł Ponichtera.
Pierwszy
zdobył uznanie m.in. dzięki udziałowi przy tworzeniu muralu przy
ul. Targowej 55…
Mural przy ulicy Targowej 55,
czytaj w baedekerze tutaj:
… drugi artysta, Paweł Ponichtera w swoich pracach łączy realizm z figuralną abstrakcją, a od kilku
lat organizuje warsztaty rysunkowe Pro-Pose.
” Przestrzeń
miasta cały czas się zmienia i to, jak będzie wyglądać zależy
od wielu elementów. Dlatego szczególnie cieszy nas każda
współpraca ze światem biznesu, który coraz częściej angażuje
się w świadomie kreowanie dobrej miejskiej przestrzeni. Nie ma tu
krzykliwości, agresywnych barw. Zgodnie z najnowszymi trendami,
odwołującymi się do ekologii życia w mieście sztuka miejska ma
wpasować się w miejsce, w którym powstaje, wzbogacać je, a nie
przyćmić skalą i kolorem”–
mówi Teresa Latuszewska-Syrda, prezes Fundacji Urban Forms
Fundacja
Urban Forms w ciągu kilkunastu lat działalności doprowadziła do
powstania ponad 150 murali, instalacji i mniejszych obiektów sztuki
w przestrzeni publicznej Łodzi, wielu miast w Polsce, a nawet w
Magnitogorsku. Fundacja chętnie współpracuje z sektorem
biznesowym, który coraz częściej dostrzega wartość artystycznych
dodatków do swoich inwestycji.
Źródła:
Mad
White https://www.whitemad.pl/
Przczytaj jeszcze:
Fot.
Monika Czechowicz