Od
16 listopada na rynku Manufaktury można oglądać wystawę „Nie
wykluczaj”, przygotowaną przez Centrum Dialogu im. M. Edelmana w Łodzi.
Goście
Manufaktury mogą obejrzeć najlepsze kampanie społeczne z całego świata z
ostatniej dekady.
Kampanie
społeczne mogą dotyczyć przeróżnej tematyki, ale łączy je wspólny cel –
wywołanie zmiany w świadomości, zerwanie z etykietowaniem i operowaniem
stereotypami. Kampanie mają także edukować, np. zachęcać do badań
profilaktycznych, do aktywnego działania na rzecz mniejszości.
Przekrój
pokazywanych materiałów jest bardzo szeroki.
Przedstawione
kampanie społeczne dotykają różnych aspektów wykluczenia społecznego – ze
względu na płeć, narodowość, wyznanie, orientację seksualną oraz
niepełnosprawność czy chorobę – tłumaczy Eliza Gaust z Centrum Dialogu im.
M. Edelmana, współorganizatorka wystawy.
Kampanie
społeczne przede wszystkim generują spójny przekaz, że wszyscy, mimo różnic,
jesteśmy równi i zasługujemy na te same prawa.
Znakomicie pokazuje to choćby
kanadyjska kampania „Tylko pranie powinno być segregowane ze względu na kolor”,
którą również możemy zobaczyć w Manufakturze:
Wystawa
prezentowana jest w ramach wydarzenia STEREO/TYPY, którego organizatorem jest
Centrum Dialogu im. Marka Edelmana w Łodzi.
STEREO/TYPY
to pierwsza edycja kulturalno-edukacyjnego projektu, na który, poza wystawą,
składają się: pokaz filmów z kampanii społecznych udostępnionych przez Against
Gravity oraz Żywa Biblioteka. Wszystko to w ramach Międzynarodowego Dnia
Tolerancji, który obchodzony jest 16 listopada.
Wystawę będzie można
oglądać do 29 listopada.
Ciszy
widok zwiedzających wystawę młodych ludzi z łódzkich szkół.
Źródło:
Tekst:
Daniel Kowalczyk
Fot. Monika Czechowicz
Odnośnie opisywanej tematyki to polecam stronę tylko o kampaniach społecznych - prace o kampaniach społecznych. Materiały i prace na ten temat.
OdpowiedzUsuń