czwartek, 26 listopada 2015

Wystawa „Nie wykluczaj” na rynku Manufaktury.



Od 16 listopada na rynku Manufaktury można oglądać wystawę „Nie wykluczaj”, przygotowaną przez Centrum Dialogu im. M. Edelmana w Łodzi.


Goście Manufaktury mogą obejrzeć najlepsze kampanie społeczne z całego świata z ostatniej dekady.
 

Kampanie społeczne mogą dotyczyć przeróżnej tematyki, ale łączy je wspólny cel – wywołanie zmiany w świadomości, zerwanie z etykietowaniem i operowaniem stereotypami. Kampanie mają także edukować, np. zachęcać do badań profilaktycznych, do aktywnego działania na rzecz mniejszości.
Przekrój pokazywanych materiałów jest bardzo szeroki.


Przedstawione kampanie społeczne dotykają różnych aspektów wykluczenia społecznego – ze względu na płeć, narodowość, wyznanie, orientację seksualną oraz niepełnosprawność czy chorobę – tłumaczy Eliza Gaust z Centrum Dialogu im. M. Edelmana, współorganizatorka wystawy.


Kampanie społeczne przede wszystkim generują spójny przekaz, że wszyscy, mimo różnic, jesteśmy równi i zasługujemy na te same prawa. 


Znakomicie pokazuje to choćby kanadyjska kampania „Tylko pranie powinno być segregowane ze względu na kolor”, którą również możemy zobaczyć w Manufakturze:


Wystawa prezentowana jest w ramach wydarzenia STEREO/TYPY, którego organizatorem jest Centrum Dialogu im. Marka Edelmana w Łodzi. 


STEREO/TYPY to pierwsza edycja kulturalno-edukacyjnego projektu, na który, poza wystawą, składają się: pokaz filmów z kampanii społecznych udostępnionych przez Against Gravity oraz Żywa Biblioteka. Wszystko to w ramach Międzynarodowego Dnia Tolerancji, który obchodzony jest 16 listopada. 


Wystawę będzie można oglądać do 29 listopada.


Ciszy widok zwiedzających wystawę młodych ludzi z łódzkich szkół.
 

Źródło:
Tekst: Daniel Kowalczyk 

Fot. Monika Czechowicz


1 komentarz:

  1. Odnośnie opisywanej tematyki to polecam stronę tylko o kampaniach społecznych - prace o kampaniach społecznych. Materiały i prace na ten temat.

    OdpowiedzUsuń