Na
ścianie kamienicy przy ulicy Sienkiewicza 71 w Łodzi powstał nowy mural.
Wykonał go francuski duet ZOER & VELVET.
Autorzy:
ZOER | VELVET (Francja)
Miejsce: Sienkiewicza 71, Łódź
Kurator: Michał Bieżyński
Data powstania: 2015
Organizator: Łódzkie Centrum Wydarzeń
https://www.facebook.com/zoerism
https://www.facebook.com/velvetcsx
Miejsce: Sienkiewicza 71, Łódź
Kurator: Michał Bieżyński
Data powstania: 2015
Organizator: Łódzkie Centrum Wydarzeń
https://www.facebook.com/zoerism
https://www.facebook.com/velvetcsx
"Patrzycie
na minimalistyczny realizm pomieszany z utopią. Swoisty mariaż wizualno-kulturowy
łączący estetykę i kody wizualne różnych części świata. Dominujące nad całą
kompozycją symbole, zostały zaczerpnięte z japońskiej reklamy walkmanów z lat
40. a cała scena jest zdjęciem karuzeli w jednym z tokijskich wesołych
miasteczek. I to wszystko przy Sienkiewicza 71…"
„ZOER
| VELVET to francuski duet młodych
artystów, współpracujących ze sobą od dłuższego czasu. Wieloletnia współpraca
zaowocowała wytworzeniem realistycznego, wysublimowanego, zazwyczaj bardzo
oszczędnego stylu, którego bazę stanowi fotografia. Zdjęcia są fundamentem ich
prac, na ich podstawie artyści określają formę, charakter oraz układ swoich
obrazów...
...Prace tej dwójki to najczęściej precyzyjnie, starannie wykonane
kompozycje, układające się w lekko wyciszone, delikatnie nasiąknięte
surrealizmem sceny. Spokój w ich obrazach podszyty jest irracjonalnym poczuciem
niepokoju. Minimalistyczny realizm miesza się z utopią. W swoich obrazach
artyści zazwyczaj wykorzystują elementy związane bezpośrednio z miastem –
budynki, ulice, samochody, środki komunikacji. Choć skupieni są przede
wszystkim na klasycznym malarstwie, poza muralami oraz obrazami na płótnach,
tworzą także grafiki oraz instalacje przestrzenne. Nie stronią również od
graffiti i typografii często wplatając litery do swoich obrazów. Nierzadko
„wycinają” wizualne elementy rzeczywistości spotkane w różnych miastach świata,
umiejscawiając je później na muralach gdzie indziej. Powoduje to tworzenie
swoistych mariaży wizualno-kulturowych mieszających ze sobą estetykę i kody
wizualne różnych części świata. W przypadku muralu w Łodzi, kolorowe symbole
dominujące nad całą kompozycją, zostały zaczerpnięte z japońskiej reklamy
walkmanów z lat 40”.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz