sobota, 4 kwietnia 2020

Sławomir Mazurkiewicz, choreograf Łódzkiej Szkoły Baletowej

Zmarł Sławomir Mazurkiewicz, choreograf Łódzkiej Szkoły Baletowej - przyjaciel baedekera łódzkiego - mój wieloletni przyjaciel... Sławomir Mazurkiewicz był asystentem Jadwigi Hryniewieckiej – założycielki Zespołu Tańca Ludowego Harnam i choreografem Łódzkiej Szkoły Baletowej. Układy taneczne tworzył także dla zespołów polonijnych m.in. na terenie Australii i Stanów Zjednoczonych. Ten wybitny znawca polskiego folkloru był także jurorem konkursów tanecznych. Pracował zawodowo przez ponad 25 lat z ZTL Harnam, jednak związany był z nim do końca.
Zmarł w wieku 80 lat. Odszedł wspaniały, twórczy i nad wyraz wrażliwy człowiek - refleksyjny, łagodny i... po prostu ujmujący. Zawsze młody... / na zdjęciu poniżej Sławek i... baedeker łódzki w szczęśliwych czasach, tak chyba będzie lepiej/
Funeral Blues
Wystan Hugh Auden
Niech staną zegary, zamilkną telefony,
Dajcie psu kość, niech nie szczeka, niech śpi najedzony,
Niech milczą fortepiany i w miękkiej werbli ciszy
Wynieście trumnę. Niech przyjdą żałobnicy.
Niech głośno łkając samolot pod chmury się wzbije
I kreśli na niebie napis: „On nie żyje!”
Włóżcie żałobne wstążki na białe szyje gołębi ulicznych,

Policjanci na skrzyżowaniach niech noszą czarne rękawiczki.
W nim miałem moją Północ, Południe, mój Zachód i Wschód,
Niedzielny odpoczynek i codzienny trud,
Jasność dnia i mrok nocy, moje słowa i śpiew.
Miłość, myślałem, będzie trwała wiecznie: myliłem się.
Nie potrzeba już gwiazd, zgaście wszystkie, do końca;
Zdejmijcie z nieba księżyc i rozmontujcie słońce;
Wylejcie wodę z morza, odbierzcie drzewom cień.
Teraz już nigdy na nic nie przydadzą się.
Fot. ze zbiorów własnych

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz